جوانسازی با کربوکسی تراپی + هزینه و مزایا

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یکی از راه های نوین و مؤثر و  غیر تهاجمی جوان سازی پوست می باشد که نخستین بار در دهه ۹۰ در کشور فرانسه رواج یافت.

این یک روش ایمن و با حداقل تهاجم بالینی ثابت شده برای جوانسازی ، ترمیم پوست و درمان چین و چروک ، سستی ، سلولیت و علائم کششی است. درمان شامل تزریق مقدار کمی دی اکسید کربن (CO2) به زیر پوست برای تجزیه رسوبات چربی و تحریک تولید کلاژن می‌باشد.این گاز کربن دی اکسید مورد استفاده در این روش کاملا بدون خطر است و جای هیچ گونه نگرانی ای وجود ندارد.

کربوکسی تراپی معمولا  در صورت،گردن،پلک ها،شکم،دست ها و پاها  به منظور از بین بردن خط خنده،از بین بردن تیرگی های دور چشم و جای زخم حاصل از جراحی ،برطرف کردن افتادگی پوست و …استفاده می‌شود که جریان خون را در پوست افزایش داده و عوارض خاصی و غیر قابل تحملی به همراه ندارد.

گاهی اوقات از کربوکسی تراپی برای درمان بیماری هایی مانند پسوریازیس،دردهای عضلانی ،درمان آلوپسیایی ،سندروم رینود،مشکلات نعوظ،از بین بردن جای زخم و آکنه و درمان استرچ مارک نیز استفاده می‌شود.

کربوکسی تراپی چگونه کار میکند؟

کربوکسی تراپی ،گاز کربن دی اکسید را فقط در زیر سطح پوست  بدن تزریق می کند که بدن این را به عنوان کمبود اکسیژن شناخته  و با افزایش جریان خون پاسخ می دهد که همین امر  باعث افزایش مواد مغذی و اکسیژن شده و کمی سرعت گردش خون را افزایش می‌دهد که  ترمیم سلول نتیجه آن می شود. افزایش غلظت اکسیژن باعث بهبود احتباس آب یا ادم در ناحیه می شود.

افزایش جریان خون ابتدا باعث تحریک کلاژن شده  ، که باعث نرم شدن چین و چروک های ریز و کاهش سیاهی زیر چشم می شود که چند ماه پس از بازسازی کلاژن منقبض شده و در نتیجه پوست سفت می‌‌شود.

میزان حجم تزریق شده کربن دی اکسید در اعضای مختلف بدن متفاوت است مثلا برای کاهش رسوبات چربی و درمان سلولیت به مقدار کربن دی اکسید بیشتری نیاز است.

برای چه افرادی مناسب است؟

معمولا محدودیت خاصی برای افرادی که قصد انجام کربوکسی تراپی را دارند،وجود ندارد توصیه می‌شود افرادی که باردار هستند،افرادی که مشکلات مغزی،کلیوی،ریوی دارند و یا دچار عفونت در محل مورد نظر هستند ابتدا با پزشک خود مشورت کرده و یا پس از درمان بیماری‌شان ،از این روش استفاده کنند.

کربوکسی تراپی زیر چشم

۱.کربوکسی تراپی زیر چشم:

حلقه های تیره  و گودی‌های زیر چشم معمولاً به دلیل گردش خون ضعیف ایجاد می‌شود ، که باعث جمع شدن عروق می‌شود. برای رفع تیرگی های دور و زیر چشم و از بین بردن آنها از روش هایی مانند مزونیدلینگ و کربوکسی تراپی می توان استفاده کرد.

نرسیدن اکسیژن به شبکه مویرگی پلک پایین اصلی ترین علت تیرگی دور چشم است.

تزریق گاز زیر پلک ، این تجمع مایل به آبی را کاهش می‌دهد و رنگ قرمز را جایگزین آن می‌کند. که همین امر باعث تحریک کلاژن ها و رفع چین و چروک های زیر چشم میشود

۲.کربوکسی تراپی برای ترک پوستی:

علائم کششی که روی بدن خود مشاهده می کنید ، پارگی کلاژن پوستی هستند که معمولا به دلیل لاغری یا چاقی و یا بارداری ظاهر می‌شوند.کربوکسی تراپی کلاژن جدیدی ایجاد می کند که باعث ضخیم شدن پوست و بهبود ظاهر آن می شود.

۳.رفع چروک و روشن سازی پوست:

در روش کربوکسی تراپی با تزریق گاز دی اکسید کربن،گردش خون در پوست افزایش می‌یابد و در نتیجه پوست صاف تر و سفید تر می‌گردد.

۴.لاغری:

استفاده از روش کربوکسی تراپی برای لاغری بسیار محبوب و پر طرفدار است.در این روش پزشک ابتدا وضعیت جسمانی را کنترل کرده و سپس گاز دی اکسید کربن را به محل مورد نظر تزریق می‌کند.

سپس این گاز به گاز اسید کربنیک تبدیل می‌شود که آن هم سلول های چربی را آزاد می‌کند.

۵.رفع سلولیت:

گاز دی اکسید کربن نیز می تواند به سلول های چربی تزریق شود که باعث ترکیدن و دفع سلول ها در بدن می‌شود. سلولیت زمانی ایجاد می‌شود که چربی از طریق پوست بیرون زده باشد.

درمان سلولیت

مزایا و معایب کربوکسی تراپی (تزریق CO2):

همانطور که توضیح داده شد کربوکسی تراپی روشی غیر تهاجمی است و نیازی به بیهوشی ندارد که همین باعث جذب طرفداران زیادی می‌شود.

با استفاده از این روش می‌توانید تا حد امکان در وقت خود صرفه جویی کنید چرا که این روش زمان بسیار کمی از شما می‌گیرد.

شما به کمک این روش می‌توانید تعداد بسیاری از مشکلات و بیماری‌های خود را در نواحی وسیع و در کوتاه ترین مدت درمان کنید اما برای به دست آوردن نتیجه دلخواه تان بهتر است که در جلسات درمان خود به صورت منظم شرکت کنید.

عده ‌ای با برخی از مشکلات مانند قرمزی یا افزایش حرارت بدن بعد از عمل مواجه می‌شوند که آن هم به سرعت از بین می‌رود و به حالت طبیعی باز می‌گردد.

کاهش زخم ها،ترک ‌های پوستی،کاهش سلولیت،درمان جای جوش و استرچ مارک و افزایش جریان خون از جمله دیگر مزایای کربوکسی تراپی به شمار می‌آیند.

تاریخچه کربوکسی تراپی:

کربوکسی تراپی – تزریق دی اکسید کربن به صورت درمانی از سال ۱۹۳۲در بالن درمانی مورد استفاده قرار گرفته است . از آن زمان ، تعداد نشریات مربوط به کربوکسی تراپی هر سال در حال افزایش است و از تأثیرات بزرگ این روش درمانی حمایت می کند. در بالن تراپی ،تزریق گاز دی اکسید کربن  برای درمان مشکلات مفصلی و اختلال در گردش خون در اندام تحتانی و در پوست بیماران دیابتی ، و همچنین در برخی بیماران مبتلا به بیماریهای سیستمیک عروقی و بیماریهای قلبی استفاده می شود.در طی دو سال گذشته ، کربوکسی تراپی به عنوان یک روش منحصر به فرد قابل استفاده در پوست ، پوست زیبایی و داروهای ضد پیری مرکز توجه قرار گرفته است.

در اروپا ، این روش مورد تحقیق دانشگاه سیه نا ایتالیا و مرکز میکروانژیولوژی و میکروسیرکولاسیون دانشگاه میلان و پاویا ایتالیا و کلینیک های اتریش و مجارستان ، جمهوری چک و اسلواکی قرار دارد.این روش در بسیاری از کشورهای جهان از جمله استرالیا ، کره ، سنگاپور و آمریکای جنوبی تبلیغ و استفاده می شود.

آیا کربوکسی تراپی درد دارد ؟

کربوکسی تراپی‌ در اکثر موارد درد خاصی ندارد اما بعضی افراد قدرت تحمل دردشان بیش از حد پایین است که برای این افراد هم کرم های بی حس کننده استفاده می‌شود.

درد حاصل از این روش در نواحی و شرایط مختلف،متفاوت است به عنوان مثال

هنگامی که کربوکسی تراپی برای درمان علائم کششی (استرچ مارک)و اسکار و جای زخم استفاده می‌شود،نسبتاً بدون درد است و این به علت نداشتن عصب بافت اسکار و جای زخم  است.

افرادی که از روش کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت و رسوبات چربی استفاده می‌کنند، ممکن است در حین تزریق فشاری را احساس کنند ، مانند حسی که در هنگام آزمایش فشار خون احساس می شود. این ناشی از انبساط گاز است. نواحی مورد نظر پس از درمان تا ۲۴ ساعت گرم و ملتهب می‌شوند ، زیرا گردش خون بهبود یافته و گاز دی اکسید کربن وظیفه خود را انجام داده است.

افرادی که برای درمان ترک های پوستی شان این روش را انتخاب می‌کنند در اغلب موارد درد خاصی را احساس نمی‌کنند.

نحوه انجام کربوکسی تراپی چگونه است؟

کربوکسی تراپی یک روش سرپایی است و معمولاً فقط ۱۵ دقیقه  الی ۱ساعت طول می کشد تا تکمیل شود.

در این روش مخزن گاز دی اکسید کربن با لوله پلاستیکی به تنظیم کننده جریان متصل شده.

پزشک میزان جریان گاز از مخزن را با دقت تنظیم می کند. گاز از طریق تنظیم کننده جریان و وارد لوله های استریل می شود که در انتها فیلتر وجود دارد. فیلتر هرگونه ناخالصی را قبل از رسیدن به بدن جمع آوری می کند. سپس گاز از طریق یک سوزن بسیار کوچک در طرف مقابل فیلتر عبور می کند. پزشک از طریق سوزن گاز را به زیر پوست تزریق می‌کند.

این روش تقریباً بدون درد است اما با این وجود برخی از پزشکان از کرم بی حسی روی محل مورد نظر استفاده می‌کنند.

ماندگاری کربوکسی تراپی:

نتایج حاصل از کربوکسی تراپی دائمی نیست و حدودا ۶ ماه دوام دارد. مدت ماندگاری این روش تا حدی هم به رعایت کردن یک سری نکات توسط خود افراد بستگی دارد .ورزش و رژیم غذایی از عوامل موثر در ماندگاری کربوکسی تراپی می‌باشند.

تعداد جلسات کربوکسی تراپی:

تعداد جلسه درمانی با توجه به خواسته و نوع درمان شما متفاوت است.

به طور معمول ، روی صورت ۴ تا ۶ جلسه جلسات کربوکسی تراپی مورد نیاز است. مشتریان هر ۲ تا ۴ هفته یک جلسه ۳۰ دقیقه ای دارند

پزشکان برای درمان سلولیت ۶ تا ۱۰ جلسه را به فاصله یک تا دو هفته پیشنهاد می‌کنند.

برای سیاهی زیر چشم،ترک های پوستی و جوان سازی پوست معمولا ۴ تا ۸ جلسه به فاصله دو‌تا سه هفته یکبار احتیاج است.

در کل پس از اتمام جلسات تعیین شده،به منظور اثبات نتیجه درمان بهتر است که سالی یکبار درمان مجدد انجام گیرد.

بهترین سن برای کربوکسی تراپی :

با افزایش سن ، خاصیت ارتجاعی پوست به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.خطوط پنجه کلاغی و خط خنده از اولین نشانه های پیری صورت به حساب می‌آیند.

قبلاً جایگزینی برای لیفت صورت و لیفت چشم یا بلفاروپلاستی وجود نداشت.در حال حاضر با کشف دستگاه های جدیدی مانند کربوکسی تراپی و لیزرها و چراغ های سفت کننده پوست ، تقریباً هر بیمار در سی سالگی یا بالاتر می‌تواند شاهد سفت شدن اطراف چشم و ناحیه چانه باشد و هرچه سن بیمار کمتر باشد ، نتیجه بهتر دریافت می‌کند.

افراد زیادی پس از دو درمان ابتدایی کربوکسی تراپی شاهد درمان  قابل ملاحظه ای در شلی پوست و  شفافیت آن هستند .

اگر همه افراد از سن پایین تر از روشهای پیشگیرانه غیر تهاجمی مانند کربوکسی تراپی بهره مند شوند، روند جدیدی ایجاد می‌شود که پیری پوست را به تعویق می‌اندازد.

انجام کربوکسی تراپی

خطرات و عوارض کربوکسی تراپی

روش‌هاو علائم درمانی کربوکسی تراپی از زمان معرفی پروتکل های  پزشکی و دستگاه های ایمنی مبتنی بر نوآوری تغییر کرده است.ابتدا پزشک مشاوره اولیه را انجام می‌دهد تا ارزیابی کند که آیا بیمار هیچ منع مصرفی برای انجام یک روش کربوکسی تراپی دارد یا خیر. برخی از شرایط پزشکی قبلی از انجام یک روش کربوکسی تراپی منع شده است ، بنابراین قبل از درمان مشاوره پزشک ضروری می‌باشد.

از آنجا که گاز دی اکسید کربن غیر آمبولیک است ، اگر با  رعایت پروتکل ها و مشاوره قبل از درمان با پزشک انجام شود ، بسیار ایمن است.

دی اکسید کربن به طور طبیعی در بدن یافت می‌شودو حتی در دوزهای بالا ضرری ندارد  مگر اینکه از گذشته بیماری های دیگری  وجود داشته باشد ، پس از درمان گاز در مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه به طور کامل جذب می‌شود و ناحیه تحت درمان به حالت عادی باز می‌گردد.

کربوکسی تراپی که در اروپا و آمریکای جنوبی بسیار گسترش یافته است ، به طور موثر  در هزاران بیمار بدون عوارض با وجود بیماری و‌ مشکلاتی مانند سلولیت ، پسوریازیس ، زخم های دیابتی ، نارسایی وریدی و علائم کشش استفاده می‌شود.

مدت طولانی ای است که کربوکسی تراپی در بین بیماران زیادی حین لاپاراسکوپی که مقدار  زیادی از دی اکسید کربن برای نفخ شکم استفاده شده، بی خطر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوز مورد استفاده برای درمان کمتر از ۱۰۰ سی سی در دقیقه است و بیش از ۱۰۰۰سی سی دی اکسید کربن استفاده نمی‌شود.

کربوکسی تراپی  انواع مختلف پوست را بدون درد یا عوارض درمان می‌کند. این روش یکی از تاثیر گذارترین روش ها برای دستیابی به زیبایی قابل توجه ای در عرض ۲ تا ۶ ماه است که اثرات تحریک و بازسازی کلاژن آشکار می‌شود.

مراقبت های قبل از کربوکسی تراپی:

در مورد پزشک‌ خود اطلاعات کافی را جمع آوری کرده تحقیقات لازم را انجام دهید و نمونه کارهای او را حتما بررسی کنید.

پیش از انجام این درمان بهتر است یک سری آزمایشاتی برای اطمینان پیدا کردن از عدم داشتن حساسیت و دیگر بیماری ها، انجام گیرد.

بهتر است پیش از مراجعه حتما استحمام کنید.

سعی کنید که حداقل از دو روز قبل از مراجه برای درمان،از مصرف نوشیدنی های الکلی بپرهیزید زیرا مصرف الکل منجر به رقیق شدن خون می‌گردد.

تا حد امکان از چند هفته قبل از‌ مصرف برخی داروهای رقیق کننده خون و بسیاری مکمل ها و ویتامین ها  مانند مکمل امگا۳،ویتامین Eو …پرهیز کنید.

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی:

جلسات معاینه پس از کربوکسی تراپی را جدی بگیرید و سعی کنید به طور منظم معاینه را انجام دهید.

توصیه می‌شود که تا ۲۴ ساعت پس از درمان استحمام نکنید و از انجام فعالیت های سنگین ورزشی خودداری کرده و به تا ۲ الی ۳ روز پس از درمان نیز در معرض آفتاب شدید قرار نگیرید.

برای کنترل و جلوگیری از تورم تا حد امکان از مصرف نمک و الکل بپرهیزید و در صورت تورم زیاد از کمپرس یخ استفاده نمایید.

افرادی که از روش کاهش چربی یا سلولیت استفاده می کنند نیز نباید تا  ۲۴ ساعت در تماس با آب باشند.

اگر پزشک تان کرم خاصی را برایتان تجویز کرده،حتما طبق دستور العمل کرم از آن به طور مداوم استفاده نمایید.

هزینه کربوکسی تراپی:

هزینه این نوع درمان بستگی به پزشک و کلینیک یا مرکز منتخب دارد. پزشک ابتدا شما را معاینه کرده و سپس با توجه به مشکل و ناحیه درمان تان ،هزینه ای را تعیین می‌کند.

به این مقاله چند امتیاز میدهید ؟

نظر خود را ثبت کنید

امتیاز این مقاله ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز دهندگان ۰